Deklaracja Dostępności

Urząd Gminy Brzeziny zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.brzeziny-gmina.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:


Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.


Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowego opisu alternatywnego lub nie posiadają go wcale.
  • Filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących.
  • Niektóre treści audio nie posiadają swojej alternatywnej formy np. audiodeskrypcji.
  • Część plików nie jest dostępna cyfrowo.
  • Niektóre linki zamieszczone na stronie nie posiadają prawidłowego opisu kontekstowego lub nie posiadają go wcale.
  • Niektóre treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo ze względu na niewystarczający kontrast, niezrozumiałą kolejność treści, nieprawidłowy rozmiar tekstu oraz zbyt duże odstępy w tekście.
  • Część dokumentów PDF została opublikowana bez warstwy tekstowej, jako skany.
  • Niektóre elementy strony nie są dostępne z poziomu klawiatury.

Nadmierne koszty:

Brak informacji o nadmiernych kosztach.

Treści nieobjęte przepisami:

Brak informacji o treściach nieobjętych przepisami.


Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Natalia Biernat — mejlowo urzad@brzeziny-gmina.pl lub telefonicznie +48 627 698 004.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Natalia Biernat pod adresem urzad@brzeziny-gmina.pl lub w siedzibie jednostki: ul. 1000-lecia 8, 62-874 Brzeziny

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynku:

Budynek składa się z dwóch kondygnacji (parter oraz I piętro). Część parteru jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami (punkt obsługi klienta). Pozostała część budynku nie jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie wejść do budynków:

Wejście od ulicy 1000-lecia. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla wózków znajdujących się przy schodach, jednak nie spełnia on do końca wymogów ustawowych. Planowana jest modernizacja podjazdu.

Dostosowanie korytarzy:

Korytarz na parterze budynku jest częściowo dostępny dla osób poruszających się z pomocą wózków inwalidzkich. Parter budynku ma zróżnicowane poziomy, występują schody oraz nie ma tam zamontowanych poręczy. Na parterze przy wejściu do budynku znajduje się punkt obsługi klienta, gdzie pracownik obsługujący punkt pomaga klientom załatwić konkretne sprawy oraz przywołuje pracowników z odpowiednich referatów, aby klient mógł załatwić sprawę na parterze bez konieczności poruszania się po całym budynku. W przypadku obsługi dowodów osobistych, które trzeba załatwić w pokoju znajdującym się na piętrze, istnieje możliwość powiadomienia właściwego organu, którym od dnia 7 listopada 2021r. jest Urząd Miasta Kalisz. Numer telefonu do Urzędu Miasta Kalisz: 65 504 97 42. Kontakt z Urzędem Miasta Kalisz umożliwia po uprawdopodobnieniu przez wnioskodawcę zaistniałem potrzeby, zapewnienie możliwości przyjęcia wniosku w miejscu zamieszkania lub pobytu właściwej osoby.

Dostosowanie schodów:

Schody nie są dostępne dla osób poruszających się z pomocą wózka inwalidzkiego.

Dostosowanie wind:

Budynek nie posiada wind.

Dostępność pochylni:

Budynek nie posiada pochylni.

Dostępność platform:

Budynek nie jest wyposażony w platformy.

Dostępność tyflomap:

Budynek nie posiada tyflomap. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braille'a, oznaczeń kontrastowych i powiększonego druku dla osób niedowidzących oraz niewidomych.

Dostosowanie parkingów:

Przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Pozwalamy na wstęp z psem asystującym do budynku urzędu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W punkcie obsługi klienta udostępniona została pętla indukcyjna w celu udostępnienia komunikacji dla osób z niepełnosprawnością słuchową.

Dostępność tłumacza języka migowego:

Skorzystanie z usługi tłumacza języka migowego wymaga wcześniejszego umówienia terminu z koordynatorem lub powiadomienie urzędu drogą mailową o zaistniałej potrzebie jednakże z zachowaniem minimum trzydniowego wyprzedzenia przed planowanym przyjściem do urzędu. Adres e-mail do zgłoszenia: urzad@brzeziny-gmina.pl.

Dostępność informacji głosowych:

Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych:

Budynek posiada pętle indukcyjną. Pętla indukcyjna dostępna jest w punkcie obsługi klienta, który zlokalizowany jest na parterze budynku.